Організація і порядок виконання заходів при загрозі та/або виникненні надзвичайної ситуації.
1. При аварії на АЕС
Отримавши повідомлення управління з питань цивільного захисту населення:
«Увага, всім!» Говорить управління з питань цивільного захисту населення! Громадяни! Сталася аварія на АЕС. В населених пунктах району (місті) очікується випадання радіоактивних опадів. Населенню, району (міста) необхідно знаходитись в приміщенні, провести додатково герметизацію житлових приміщень та продуктів харчування. Прийняти йодистий препарат. У подальшому діяти відповідно вказівкам управління з питань цивільного захисту населення.
Необхідно:
* оповістити працівників про аварію та можливе радіоактивне забруднення місцевості і поставити завдання по організації захисту персоналу і учнів від ураження. (директор ЗОШ (ПТНЗ));
* подати команду на одягання ватно-марлевих пов’язок;
* укрити учнів в захисній споруді, при її відсутності або неможливості зайняти, укриття організувати в приміщенні з проведенням додаткової герметизації (закрити вікна, двері, горища, димохід та заклеїти в них щілини) – (всі працівники ЗОШ (ПТНЗ));
* організувати прийняття йодистого препарату (медсестра, Вчителі);
* підтримання постійного зв’язку з керівництвом місцевих органів виконавчої влади (керівник);
* ввести режим радіаційного захисту (керівник ЗОШ (ПТНЗ));
* провести додаткову герметизацію продуктів харчування та питної води (зав. їдальні);
* організувати евакуацію учнів і працівників відповідно до розпоряджень місцевих органів виконавчої влади (керівник ЗОШ (ПТНЗ)).
2. При аварії на підприємстві з викидом хімічних небезпечних речовин
Отримавши повідомлення управління з питань цивільного захисту населення про аварію на хімічно-небезпечному об’єкті з викидом аміаку (хлору та ін.) та небезпеку хімічного зараження, необхідно:
* негайно оповістити працівників та організувати вивід учнів із зони зараження в безпечне місце (керівник ЗОШ (ПТНЗ));
* укрити учнів в приміщенні в разі неможливості негайно вийти із зони зараження, провести додаткову герметизацію приміщення (Вчителі);
* провести додаткову герметизацію продуктів харчування та питної води (зав. їдальні);
* евакуювати учнів в безпечне місце після проходження первинної хмари забрудненого повітря, якщо евакуація не проведена до його проходження (Вчителі);
* виявити уражених учнів та надати їм домедичну допомогу, у разі необхідності направити до лікарні (медсестра);
* доповісти районному керівництву освіти про стан справ (керівник ЗОШ (ПТНЗ)).
3. При забрудненні ртуттю, її парами
* негайно повідомити відділ з питань цивільного захисту району або управління з питань цивільного захисту міста тел. № ______ та держпродспожив службу тел. № ________ (керівник ЗОШ (ПТНЗ));
* вивести учнів із забрудненої території та виключити доступ до неї (Вчителі);
* зробити механічне вилучення ртуті (збирання вакуумною відсоскою) (медсестра);
* організувати демеркурізацію і санітарний контроль за її проведенням – утримання парів ртуті в повітрі приміщення після демеркурізації не більше 0,0003 мг/м3 (керівник ЗОШ (ПТНЗ));
* зробити двічі з інтервалом 7 днів повторний контроль утримання парів ртуті (медсестра);
* дозволити знаходитись в приміщенні після дозволу місцевої адміністрації (керівник ЗОШ (ПТНЗ));
* доповісти керівництву про стан справ (керівник ЗОШ (ПТНЗ)).
4. При виникненні пожежі
В приміщенні ЗОШ (ПТНЗ):
* негайно подзвонити по тел. 101 та викликати пожежну команду (керівник ЗОШ (ПТНЗ));
* евакуювати учнів в безпечне місце згідно із планом (схемою) евакуації при пожежі (Вчителі);
* проконтролювати, щоб усі учні були евакуйовані із зони пожежі в безпечне місце (директор ЗОШ (ПТНЗ));
* відключити електрику, газ, організувати евакуацію майна в безпечне місце та його надійну охорону (директор ЗОШ (ПТНЗ))
* організувати гасіння пожежі наявними первинними засобами пожежогасіння до прибуття пожежної команди (директор ЗОШ (ПТНЗ));
* організувати зустріч пожежних підрозділів (заступник);
* при рятуванні потерпілих із охопленого полум’ям приміщення та гасінні пожежі дотримуватись правил:
а) перш ніж увійти в приміщення, накритись з головою мокрою ковдрою;
б) відчиняти двері в задимлене приміщення обережно, щоб запобігти спалаху полум’я від швидкого припливу свіжого повітря, відчиняючи двері, знаходитись з боку по ходу дверного полотна;
в) в сильно задимленому приміщенні рухатись зігнувшись, або поповзом;
г) для захисту від чадного газу дихати через зволожену тканину.
ПАМ’ЯТАЙТЕ:
* маленькі учні від страху ховаються під ліжками, шафах, забиваються в куток;
* якщо на вас загорівся одяг, лягайте на землю і перекочуючись, збивайте полум’я; бігти не можна – це ще більше роздує полум’я;
* побачивши людину в охопленому полум’ям одязі, накиньте на неї пальто, плащ або покривало і щільно притисніть; на місце опіку накласти пов’язку та відправити в лікарню;
* вогнегасні речовини направляти в місця найбільш інтенсивного горіння не на полум’я, а на поверхність охоплену вогнем;
* якщо горить електропроводка, то спершу відключити рубильник, а потім гасити;
* виходити із зони пожежі в навітряну сторону.
5. При загрозі підтоплення (катастрофічного затоплення)
Отримавши повідомлення про загрозу затоплення від управління з питань цивільного захисту населення необхідно:
* зібрати працівників, довести до них обстановку та поставити завдання у відповідності до розпорядження управління з питань цивільного захисту населення;
* видати попереднє розпорядження щодо організації всіх видів забезпечення можливих дій;
* погодити з відділом освіти послідовність та порядок евакуації із зони затоплення;
* зосередити на верхніх поверхах м’який інвентар та наочне приладдя;
* відключити електрику, газ, воду;
* евакуювати учнів, працівників.
6. При снігових бурях, ураганах, смерчах та інших стихійних лихах
Отримавши попередження про можливі лиха, необхідно:
* довести до працівників обстановку та поставити завдання у відповідності до розпорядження управління з питань цивільного захисту населення;
* організувати герметизацію приміщень;
* організувати укріплення окремих елементів будинків;
* підготовити засоби аварійного освітлення;
* створити запас питної води та продуктів харчування;
* під час бурі або інших стихійних лих заборонити вихід із приміщення;
* доповісти у відділ освіти про наслідки стихійного лиха.
7. При виникненні надзвичайних ситуацій епідеміологічного характеру
У разі виникнення і розповсюдження групових та масових інфекційних захворювань необхідно:
* забезпечити виконання заходів та рекомендацій органів охорони здоров’я з профілактики інфекційних захворювань (директор ЗОШ (ПТНЗ), медсестра);
* посилити контроль за дотриманням гігієни та протиепідемічного режиму та стану здоров’я учнів з метою активного виявлення захворювань (медсестра);
* у разі захворювання дитини або працівника негайно ізолювати його та організувати обстеження фахівцями лікувально-профілактичного закладу (медсестра);
* забезпечити захист продуктів харчування та питної води від зараження (зав. їдалальні)
* організувати лабораторну перевірку питної води та продуктів харчування, що є (директор ЗОШ (ПТНЗ));
* посилити контроль за регулярним профілактичним обстеженням працівників їдальні
( медсестра);
* щоденно проводити дезінфекцію приміщення, звернути особливу увагу на побутові об’єкти (медсестра);
* щоденно доповідати керівнику відділу освіти про захворюваність у навчальному закладі (директор ЗОШ (ПТНЗ)).